Vandaag

Lezing het China van Mond

12 april 2019

Lezing het China van Mond

Op vrijdagavond 12 april om 19.30 uur zal China-kenner en taaltrainer Alex van Egmond een lezing geven over het China van zijn vader Joop van Egmond, MOND (1943-2018), die momenteel tot 1 juni 2019 een overzichtstentoonstelling geniet in het Katwijks Museum.

In een PowerPointpresentatie zal Van Egmond toelichten hoe zijn vader in aanraking kwam met de Chinezen en de Chinese cultuur, maar meer nog welke invloed deze aanraking had op zijn kunstenaarschap. In deze lezing vertelt hij over het fascinerende straatleven in de grote steden en de soms schrijnende tegenstellingen op het platteland. Ook komt het plein-air tekenen en schilderen aan bod van de kunstenaar en hoe de Chinezen daarop reageerden.

De lezing duurt ± 45 minuten. De reguliere toegangsprijzen voor het museum zijn van toepassing.

12 april 2019
19.30 uur

Het Katwijks Museum ligt in het centrum van Katwijk op maar 200 meter van zee. Het museum biedt een bijzondere collectie schilderijen van Nederlandse en buitenlandse schilders die gewoond en gewerkt hebben in Katwijk zoals Bernardus Johannes Blommers, Willy Sluiter, German Grobe, Morgenstjerne Munthe en Jan Toorop. Ook hangt er een schitterend werk van Jan van Goyen. Een fraaie collectie visserij-erfgoed maakt het aanbod compleet.

activiteit